torsdag 24 maj 2007

Sigh

Idag... eller rättare sagt, i går - med tanke på att klockan är efter tolv. Säg "under den här vakenperioden" så såg jag den långsammaste kassörskan någonsin på Ica.

Det var som om dom hade rakat en påtänd sengångare och satt den där. Och självfallet så stod det två äldre damer framför mig i kön, båda skulle först dra Ica-kort och sen random betalkort - och det tog oändlig tid med tanke på deras dessutom ganska fulla varukorgar.

Tant: "Jag ska betala med det här, serru!" (lång paus)
Kassörska: "Ja, då drar du det där..." (lång paus)
T: *drar kort* och kisar för att kunna se vad det står på den jättestora displayen. (lång paus)
K: "Det verkar inte fungera..." (lång paus)
T: "Nähä?" (lång paus)
K: "Dra det igen?" (lång paus)
T: *drar kortet igen* (lång paus)
K: "Också trycker du in din kod..." (lång paus)
Jag: siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigh

För att ge lite perspektiv: jag satte mig i bilen för att åka hem ca. 15:10. Jag handlade juice, snus, dagstidningen och chocklad. Jag hann inte hem till That 70s' Show (15:25).

Tack som fan, Gnosjös PRO-elit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Handla på Tempo istället ^^

Pedagogen sa...

Så jag ska åka från jobbet (i Gnosjö) till Hestra och sen tillbaka till mormor och morfar (i Gnosjö)?

Det verkar ju lite dumt.

Anonym sa...

Kanske det, men du kan ju få förstklassig service av mig.