måndag 28 maj 2007

Gnällighet är en synd!

Jag hörde på Ekot för ett par veckor sen att en undersökning visade att svenskar är näst gnälligast på jobbet i Europa (eller var det världen?). Jag är halvt om halvt beredd att hålla med - i varje fall efter att ha lyssnat på D idag. Han gick runt och var helt deprimerad och apatisk halva dagen, och sen gnällig och stressad andra halvan.

"Jau dä gå jö ente å hålla på så häe" sa han när vi skulle gå hem. Sen snodde han min plastpåse och hälsade adjö. Mycket förvirrande i min mening.

Dagens citat är än en gång från M:
Han: "Var det fullt ös i helgen eller?"
Jag: "Nej, jag drack inte en droppe den här helgen heller."
Han: "Vafan, är du medlem i någon frikyrka eller?"

Usch vad tråkigt det lät nedskrivet. Det var hur som helst helt sanslöst kul i verkligheten. You just had to be there.

Inga kommentarer: