torsdag 17 maj 2007

Brännboll suger

Eller rättare sagt: jag och mitt lag sög på brännboll. Vi samlades under det underbara lagnamnet "Roll to Hit" och spelade först tre vanliga matcher, med en vinst, en lika och en fet förlust. Likamatchen var mot ett lag som kallade sig "Men in Tights", och dom gjorde sannerligen skäl för det. Samtliga spelare bar någon form av cykelbyxor, många i helt skrikiga färger som blinda barn i sydostasien förmodligen sytt.

Därmed kallade vi dom helt enkelt "Harlequins" - något som alla i motståndarlaget missade att förstå. I vilket fall som helst så fick vi spela särspel mot the Harlequins också, vilket var en fullständig förnedring.

Detta var ca. en timme senare än de vanliga matcherna och dom var om möjligt ännu fullare. Vi började inne, och dom tog totalt 3 lyror under hela tiden. Vi plockade dock inga poäng, eller i varje fall inga poäng som domarna såg. (insert roll-eyes smiley if needed)

När dom sen spelade inne indentifierade dom en av våra spelare som bersuad, och totalt 5 bollar gick mot honom innan vi bytte hans position. 5 varvningar resulterade det i, eller totalt 25 poäng. Underbart kul, och vi förlorade i slutändan med 15 poängs marginal.

Misär, bitterhet och liknande följde - speciellt för mig, eftersom jag körde och inte kunde döva mina sinnen med öl. Jag kommer personligen för alltid att undvika den fotbollsplanen, och jag kommer framöver förneka allt mitt deltagande i turneringen.

1 kommentar:

VGI sa...

Så illa tyckte inte jag att det var, om domarna hade sett och dömt lite bättre hade vi säkert vunnit =)