tisdag 8 maj 2007

Filosofi 101

Under ett av de mer filosofiska samtalen jag hade med Richard i helgen uppstod följande konstaterande: nyckeln till evig lycka är att ha så löjligt låga förväntningar på vardagen att man hela tiden blir positivt överraskad. Exempel: "Ja! Jag fastnade inte med pungen i skördeströskan (alternativt läppen i CD-spelaren om man vill vara mindre vulgär) idag!" eller "hurra! Jag snubblade inte i pissrännan och bröt näsan!"

Om man - enligt den andra extremiteten - går runt hela dagarna och drömmer om att göra god karriär, vinna på Lotto, finna kärleken osv. så kommer man att bli besviken med jämna mellanrum.

Fundera på det, och du kommer inse att jag har rätt.

Alla som kommer fram till att jag har rätt får en gratis kaka.




















Bäst att skynda sig med andra ord.

1 kommentar:

Richard sa...

Jag och 8/10 svenska tandläkare rekommenderar den här metoden.