söndag 13 maj 2007

ESC - varför bryr sig någon alls?

Hur kommer det sig att alla som av någon anledning skriver för någon av våra svenska dagstidningar först älskar The Ark ("RÄTT LÅT VAAAANN!!!!!!!11"), sen börjar snacka en massa skit om The Ark för att slutligen tokdissa hela tävlingen och alla östeuropeiska länder?

Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur någon isländsk hårdrockare kan bli så förbannad för att folk faktiskt väljer att rösta på det dom vill rösta, med andra ord deras grannländer. Varför tar vi inte bara och skrotar alltihop? Därmed slipper folk bli så arga på varandra och folk kan återgå till att diskutera relevantare saker än om huruvida Ola Salos blingbling han limmat fast på kroppen ska föreställa ett hjärta eller en Supermansymbol.

P.S. Jag hatar The Ark, jag hatar Melodifestivalen och jag hatar ESC. Jag har aldrig brytt mig om The Ark, Melodifestivalen eller ESC, och jag kommer nog aldrig göra det heller. I ren protest mot hela skiten avstod jag från att titta, men det gjorde bevisligen inget då Aftonbladet valde att ha ett 12-sidigt coverage om allt vad ESC var i år.

In other news: Jag älskar Imperial Guard.