tisdag 22 maj 2007

Epic fail

Jag kom på ett jättebra bloggämne på jobbet idag, men eftersom jag inte kunde smita ifrån vid något tillfälle så glömde jag av det. Så jag drar en anekdot som hände i helgen istället.

Jag har lite abstinensbesvär eftersom jag inte har orkat köpa snus än, så ha överseende om det finns några stavfel.

Hursom, i fredags samlades jag, min käre bror, Tob, Petersson och Linus för att utöva nördaktiviteter. Mitt rum ligger till största delen under mark, och det enda "fönstret" som finns är en liten glugg. Det är dock stort nog att inhysa allihop, plus ett par till om det skulle behövas, så det fungerar ändå.

Petersson är brat, och ganska bortskämd. Således orkade han inte själv åka och handla proviant, utan bad sin syster göra detta. Hans syster har för övrigt gått i samma klass som mig i gymnasiet - men jag känner inte henne för det.

Hur som helst, hon åker till affären och handlar, och åker dessutom hem till mig för att lämna av prylarna (Petersson har dessutom körkort + bil) - och här kommer första funderingen:

Hur i helsike visste hon vart mitt rum låg? Hon kanske hörde oss, men jag vet inte. Lägligt nog dock, så står ungefär 3500 poäng Space Marines snyggt uppradade på en spegelbyrå precis innanför dörren. Det är med andra ord det första hon ser när hon kommer in i rummet.

Jag fick impulsen att ställa mig upp och skrika "det är inte som du tror!" - men jag reagerade obv inte alls. Efter att hon hade gått började alla gnälla på Petersson genom att skämta om det, men jag tror inte att han fattade vinken.

Ljuset i de hela är dock att vi inte har samma bekantskapskrets alls, vilket jag nog kan tacka en högre makt för.

5 kommentarer:

VGI sa...

Jag är inte alls brat! Hon skulle ändå ut till tranemo och handla och jag var tvungen att skynda mig. Men hur hon hittade till rummet är ett mysterium, rätt kul att hon hittade dit iaf xD

Anonym sa...

Ja det kanske är guds fel ändå...

Pedagogen sa...

shiga: Du är så brat att hela stureplans befolkning bleknar i jämförelse.

rosadildo: def.

Anonym sa...

stort lol alt. asg :D /Lagom

Michael Gustafsson sa...

det ska fan synas att jag är medlem!