onsdag 16 maj 2007

Automatkapen från Helvetet II - Return of the Rape

Så, för att vidare understryka vilket jävelskap M och T har baxat in i lokalen (nåja, dom använde faktiskt trucken också) så har jag en till händelse från idag: Jag stod och kapade vid ovannämnda automatkap när jag plötsligt märkte att kylvätskan var slut. Jag stängde av processen (klingan kan gå av om den blir för varm) och gick och blandade en ny dunk.

Tilläggas bör att jag vid ett tidigare tillfälle hällde i en hel dunk också, men med tanke på dess storlek måste jag säga att den här kapen är snålaren än den gamla.

Så, jag slog i ungefär 1/5 av dunken, och det flöt undan utan problem. 1/5 till, inga problem, 2/5 till och sen 1/5 slutligen, och vätskan sjönk undan helt utan problem, utan att skvalpa över. Jag vände mig om och ställde ner dunken och funderade kort på att blanda till en ny och hälla fullt. Så långt hann jag dock inte innan jag märkte att kapen formligen pissade kylvätska över hela golvet. Så jag fick kasta mig in med en sorts grön filttrasa som dom har på rulle, och successivt bygga vallar för att hindra framflödet.

Det tog ungefär 45 minuter att städa upp, och allt på grund av ett filter som var fullproppat med mässingsspån.

Jättekul.

Verkligen.

Ironi funkar alltid bra på internet.

1 kommentar:

Richard sa...

Du vart ägd. Noob.

Och förresten...

DET VAR INTE SÅN KORV, kukkaparförare.