måndag 7 maj 2007

Premiären

Första inlägget i den här bloggen - och en liten helt sann anekdot.

I helgen var jag och hälsade på min gamla kompis Richard, som för tillfället bor i Ronneby. Hemresan skedde därför först med buss från Ronneby till Karlskrona och därifrån med tåg till Gnosjö. Jag var lagom bakfull, varm och trött och mitt tålamod höll på att ta slut när jag fick vänta i nästan fem minuter på att ett äldre par skulle lyckas besegra SJs biljettautomat. Jag fick slutligen gå före, vilket var bra, eftersom jag trots allt hade en tågtid att passa.

Tempusbyte - varning utfärdas till alla språknazister.

Jag sätter mig och försökte koppla upp mig till WiFi-nätverket som fanns på stationen, vilket misslyckades helt utan anledning. En man i sina bästa år verkar dock vara mycket imponerad när jag sitter och leker med mitt DS och säger saker såsom "wow" och "that's pretty cool" - eftersom den undre skärmen ju är tryckkänslig.

Så sätter han sig plötsligt brevid mig - sådär otäckt nära. Han förklarar med sin förfärliga engelska att han är pank och behöver lite busspengar. Jag ger honom två tior och ursäktar mig med att jag inte har mer vilket var en lögn. Jag hade 700:- i plånboken men kände mig inte riktigt så givmild.

Väl på tåget spelar jag DS hela vägen hem.

Ser definitivt fram emot att jobba i morgon.

Inga kommentarer: