tisdag 29 maj 2007

Omen 3!

En annan totalt osannolik sak hände i dag: jag stod som vanligt vid kukkapen och kapade 2000 bitar 308 mm långa ø12 1914 (alltså stål) - och man kunde bara kapa två och två, för annars snurrade alltid ett lager vilket oundvikligen resulterar i en förstörd klinga.

Så, med andra ord krävdes det 1000 snitt innan allt var klart.

Snitt 666 närmade sig i vid tvåtiden, och jag stog som förstenad vid displayen och räknade upp. 663, 664, 665 (det tar ungefär en halv minut/snitt). Precis innan det sexhundrasextiosjätte snittet hade kapats färdigt, och displayen uppdaterats så skrek T att det fanns en hel hög med plockordrar han inte hade tid att fixa, och därför hade jag en massa att göra helt plötsligt. Förtrollningen bröts kvickt och jag sprang iväg från kapen.

Jag återvände sporadiskt till kapen då och då för att fylla på med matieral när det behövdes, och sen efter ca. en timme kollade jag på displayen igen. Då stod räknaren på 777 - eller med andra ord Guds inofficiella antites till 666 - 777 är förmodligen sprunget ur en amerikansk blogg för ett antal år sedan.

Vad är oddsen?

Inga kommentarer: