onsdag 27 juni 2007

Mysteriet

Nu har jag inte skrivit något på ett tag. Jag måste försvara det. Jag har antingen varit:
1. Full
2. Bakfull
3. Trött
4. För sen till jobbet

Omysigt, no? Hursom, nu känner jag mig inspirerad, eftersom min bloggidol Alex Schulman (även om han är en egotrippad stockholmsnörd) har en fästmö, som egentligen är way out of his league. Observe:



















När jag ser den här bilden hör jag bara ledmotivet till skönheten och odjuret spelas i bakgrunden (disneyversionen såklart). Allt annat blir ett brus. Belle som sjunger som en fågel, och Odjuret som skrålar som Helge Skoog på fyllan.

Så Alex, om du nu lyckas hitta hit (Alex googlar sig själv* flera gånger om dagen), håll dig till din liga!

* "Googla sig själv" (verb) En modern form av onani.

5 kommentarer:

Richard sa...

Hett tips...

Om du ska namedroppa, stava rätt!

[Helge Skoog]

;)

Pedagogen sa...

Äh, så barockt att ha en massa bokstäver för utfyllnad.

I'll never edit my post. Helge Sko(o)g be damned!

Richard sa...

Du stavade dock hans namn med ett 'ä', en förekommelse som jag tror endast hittas i den där serietidningen om älgen! :D

Det är dock en bra tidning så jag kan godta det den här gången. ^^

Pedagogen sa...

Argh! Dubbelfel.

Fine, I'll edit it.

Anonym sa...

Nu är det väl iochförsig så att Alex Schulman inte är speciellt jätteful... Eller har jag förlagt glasögonen nu igen?