torsdag 21 juni 2007

Fear the (s)catman!

Jag har kommit på att en av chaufförerna på ett oberoende transportbolag är precis som en katt. Han kan nämligen med matematisk exakthet (så nära som det bara går) räkna ut var han är mest i vägen. Sen går han och ställer sig där.

- Öum, skulle du kunna flytta dig lite?
- Vaaaaaaaaaaaaaa........?
- Flytta på dig!
- Jaha, dä måste ja?
- Mja, om du inte vill bli mosad av den här fina tvåtonspendeln som jag försöker navigera förbi dig, så vore det en god idé.

Vidare är folket på ett annat transportbolag helt inkompetenta.

(ringer) - NamnetpåföretagetRobin?
- Ja, är det T jag talar med?
- Nej, det är Robin.
- Är T i närheten?
(jag tittar mig omkring - ja det är han) - Nej...
- Ok, kan du ta det här samtalet?
- Ja.
- Fint, vi hade tänkt att inte göra vårt jobb i eftermiddag?
- Ursäkta?
- Ja, vi tänkte hämta lite grejor hos er - fast åt helvete för sent.
- Öhhh... Det är väl inte bra?
- Nej, men det skiter vi i.
- Du inser väl - hoppas jag - att grejorna kommer gå till kunden för sent då...?
- Japp, det vet jag.
- Och att jag kommer få skiten för det?
- Yes, det är det som är planen.
- Så... vad talar vi om för rabatt för transporten? Det kommer ju inte komma fram i tid och sådär.
- Intet, och ni kanske får betala lite mer för att vår chaufför får arbeta över när han hämtar grejorna.
- Så... Ni gör bort er, tar extra betalt och vi får skit för att kunden inte får sina produkter. Är det rätt uppfattat?
- Japp, det är så det ligger till.
- Jag hatar er.
- Ja, vi hatar oss själva också. Jag förstår inte varför ni använder er av oss - fan vi suger ju riktigt hårt egentligen.
- Adjö, jag kommer förmodligen döda eran chaufför när han väl visar sig.
- Det gör inget, det är en sommarvikarie.

Varför existerar ens sådana människor?

Inga kommentarer: