onsdag 23 september 2009

wtf?

Jag kan inte sova så för att roa mig själv rotade jag lite i några gamla bloggposter här. Jag hittade en massa skumma saker - pinsamma historier och pinsam svenska framför allt (jag antar att man är mindre noga med svenskan om man skriver 45 bloggposter per månad istället för tre). Jag hittade sånt jag inte minns att jag skrivit, vilket såklart är de allra roligaste att läsa.

Slutligen fann jag även ord som jag glömt av definitionen på - "dekolletage", till exempel. Det betyder tydligen "u-ringning", något jag var tvungen att använda Google för att få reda på. Jag använde ordet i en gammal anekdot som involverade mig själv, Klyftan, lite växel och ett "dekolletage".

Nu sitter jag är och undrar om jag druckit för mycket alkohol sen det skrevs, eller om jag bara ville vara pretentiös. Förmodligen är det en blandning av båda anledningarna, men ändå.

Inga kommentarer: