tisdag 15 september 2009

Blondinbella IGEN

Så var vi alltså framme vid resultatet av Blondinbellas tripp till New York for MTV-galan, och det blev ungefär så pinsamt som folk förutspådde.

Det värsta är att många kastar sig framför alla flames för att försvara Blondinbella, främst för kritiken mot dennes bristande engelska:

"Människor är så jävla fördömande och elaka. Låt henne vara nu då.. ingen är väl fan perfekt. Vad spelar det för jävla roll om hon är glansig i ansiktet eller inte pratar perfekt engelska? Pratar DU perfekt engelska, du som klagar i varenda inlägg hon gör??"

- Nej, jag talar inte perfekt engelska, men jag kan säga att jag definitivt talar bättre engelska än Blondinbella, utan att förhäva mig.

"Bra jobbat! Alla som klagar på din engelska snackar skit, du gjorde hur bra som helst ifrån dig."

- Nej, det gjorde hon inte.

"Tycker Löwengrip gjorde ett kanonjobb! Inte lätt att intervjuva alla de stora divorna. Hon är söt och hennes svenska accent är ju hela grejen. Vore ju bara löjligt ifall hon la på en amerikansk accent. Hoppas vi får se henne i fler tv-sammanhang."

- Ett i grunden bra argument, om det inte vore för att Blondinbella försöker fejka en brittisk accent (vilket hörs särskilt i hennes uttal av "lovely").

Sen kommer hjälteinlägget som räddar hela skiten:
"Jag har alltid försvarat dig när folk klankat ner på dig och din blogg och sagt hur dum och ointressant du är. Men detta var riktigt dåligt, på riktigt alltså. Visst var det modigt av dig att åka, men ibland är det minst lika modigt att inse sina begränsningar! Din engelska är pinsam och du ser omogen och tramsig ut framför kameran - inte professionell eller avslappnad för fem öre. Ser också ut som att du tror att du är lika intressant som kändisarna själva. Dags att komma ner på jorden, Bella. Suck. MTV - ni har sjunkit i många tittares ögon…"

- Tack för den, du får ställa dig bland de goda.

Det går såklart säga att "Blondinbella var säkert nervös bland alla divor", "Hon är ju bara typ 18" och andra liknande bortförklaringar till prestationen, men rent pragmatiskt är det uppenbart att det finns massvis med andra människor i vårt avlånga land som hade gjort ett bättre jobb. Kanske en riktig reporter? Någon som faktiskt har studerat journalistik?

For the record: Ja, jag är självfallet avundsjuk på Blondinbella - vem fan skulle inte vilja åka till New York gratis och stå och runka med kändisarna framför MTV-kamerorna en stund? Nej, jag hade nog inte gjort ett bättre jobb själv, trots att jag talar bättre engelska än Blondinbella. Ja, det här är nog mitt sista inlägg jag skriver om henne.

Bear with me.

Inga kommentarer: