torsdag 10 september 2009

Idiot

Igår hade vi förfest med de nya medlemmarna av Pedsex Park, och vi började med en presentationsrunda. Alla sa något i stil med "Jag heter [tilltalsnamn] men jag kallas för [P6-smeknamn]", och i mitt fall skulle det alltså bli "Jag heter Robin men jag kallas för Ex-man".

Lustig som jag är valde jag att istället säga "Jag heter Robin men jag kallas oftast för Idiot". En av de nya som satt precis bredvid mig trodde att jag var seriös och såg lite chockad ut. Grattis.

"Vi börjar åtta i morgon."
- Tom, någon gång under kvällen.

Jag bestämde mig för att gå hem tidigt därmed, så att jag skulle få sova lite ändå. Strax efter midnatt lämnade jag och flickvännen Akademien och gick hem för att sova. Jag vaknade bakfull och hungrig i hennes säng halv sju i morse. Efter att ha tagit mig hem till fots, duschat och tagit på mig civila kläder istället för overallen kollade jag skolans hemsida eftersom jag inte hade en aning om vilken sal vi skulle vara i. Det visade sig att vi började klockan nio.

"Okej", tänkte jag. "Hinner ju göra lite kaffe då istället."

Sagt och gjort diskade jag min perkulatorbryggare och fyllde på en ny laddning. Tio minuter senare tänkte jag nöjt för mig själv att det började lukta väldigt gott i rummet av allt kaffe. Detta är dock lite mystiskt eftersom bryggaren inte innehöll något annat än varmt vatten. Jävla skit.

Ungefär sju timmar senare står jag inne på eXpen och klagar högljutt över hur mycket fail min klass innehåller, med en massa n00bs som försöker kombinera "religiös tro med pragmatisk logik". Christian kallade mig intolerant, "särskilt för någon som ska bli religionslärare". Tack som fan för den.

Det hela cementerar ytterliggare min insikt om hur min status i världen egentligen är - och jag är nu rätt så övertygad om att det egentligen är jag som är en idiot och alldeles för dum i huvudet för att förstå att alla andra människor som vandrar på denna jord är mycket smartare än vad jag är.

Dom kan i varje fall koka kaffe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du skall dock inte vara så hård mot dig själv. du kommer att lära dig att koka kaffe tror jag! =S

Christian sa...

Okej; att racka ner på de som "kombinera[r] 'religiös tro med pragmatisk logik'" har ingenting att göra med att jag kallade dig intolerant, då jag själv tycker att de är några av de fulaste som finns. Det är din ariska approach som stod bakom mitt uttalande. Hoppas verkligen du inte tog illa upp. Ärligt. Dessutom har jag inte rensat min bryggare på fyra år så när jag varken har filter eller kaffebönemal i kommer en vätska som i vart fall till utseende och lukt liknar kaffe. Så jag... kanske vinner? Bah. F'låt, iaf. ,___,

Pedagogen sa...

Hahaha, hur hade jag en arisk approach? Jag kallade dom n00bs, men det har ju knappast något med etnicitet att göra...

Christian sa...

Du är lång, blond, blåögd. Och snygg.