måndag 14 september 2009

Blondinbella - igen

Aftonbladet.se kan man idag läsa om hur Blondinbella kommer att direktbevaka MTVs årliga Video Music Awards, och det var tydligen kontroverser om hur Kenza egentligen skulle ha det jobbet, men var tvungen att ställa in pga. sjukdom. Blondinbella får alltså flyga till New York, för att bevaka en gala och blogga om det direkt, vilket händer i skrivandets stund. Man kan alltså följa hela spektaklet på Blondinbellas blogg, om man nu är direkt suicidal.

"Det känns overkligt. Jag har laddat inför uppdraget genom att enbart prata engelska med min pojkvän och kolla på amerikanska och brittiska filmer", säger hon till Aftonbladet.

Det är sånt här som får mig att tappa tron på mänskligheten i allmänhet. Okej att Blondinbella är populär (ett mysterium som inte ens Miss Marple, Sherlock Holmes och hela Schooby Doos entourage skulle kunna lösa tillsammans), men det är fan inte rättvist att hon för det första tillåts att skriva sveriges största "blogg" och sen får ett reporteruppdrag ovanpå det.

"That's alright though, I'm used to stupid people doing jobs they are not qualified for by now"

- Yahzee, angående författare inom spelvärlden (fritt citerat).

Jag blir dock lite bitter, eftersom det finns så många bloggare i Sverige som är mycket bättre än Blondinbella, och som skulle kunna axla ansvaret på ett bättre vis. Det finns även en massa riktiga reportrar, som troligen är mycket mer insatta i mediavärlden som omringar MTV.

Ekonyheten om att dom ska höja studiemedlet gjorde att jag var lite gladare ikväll än vanligt, men tack vare Blondinbella är jag tillbaka till "dekadens och bitterhet".

1 kommentar:

Christian sa...

Jag trodde att hon hade lagt av och blev också lite ledsen av detta. Men det är klart; om man inte bokstavligt talat ligger sin väg till toppen måste man väl hora på andra sätt. Människor med integritet har svårt att komma någonvart, tydligen. Min förhoppning hade varit Hanna Fahl från P3 Populär, hon har en hel del höns hemma, men hon har ett visst kunnande så det är nog uteslutet. Jag tappar också tron på mänskligheten. Du! Läs lite Douglas Coupland så mår du nog bättre. Börja med jPod och arbeta dig igenom resten. Det får mig att glömma de mest korkade och ytliga människor och fokusera på de andra, lite smartare och vänligare och djupare. Meh. Meeeen jaja. Blondinbella alltså. Du borde stalka henne, ärligt.