tisdag 1 september 2009

Bostongurka

Det slog mig just varför det har blivit så svårt att blogga numera. I egenskap av medlem av ett utskott till en sektion (blah blah), så går det inte bara att skriva vad som helst. Detta speciella utskott till denna speciella sektion har tidigare tampats med onda (och till stor del osanna) rykten om hur medlemmarna skött sina respektive privatliv i samband med dryckesvanor och andra studentikosa aktiviteter.

Som jag sa, alla rykten som cirkulerar eller någonsin har cirkulerat kring detta utskott till denna sektion är helt eller till del osanna, och bör inte uppfattas som seriösa av någon part.

I vilket fall som helst så är det svårt för mig att blogga om insparken (som har tagit upp all min tid de senaste veckorna) utan att på något vis starta helt befängda rykten, hänga ut både den ena eller den andra. Skit i det då.

Jag kan i varje fall berätta att jag var på kräftskiva hos flickvännens föräldrar i helgen. Jag var lite sjuk (förkylning och feber) och kände mig sådär pepp inför att sitta och äta en massa mat, men efter att jag spenderat en timme i säng med mitt DS och Chrono Trigger som sällskap kände jag mig lite bättre.

"Du ska väl ha en liten jävel?"

Ja, det är klart att dricka ren vodka är en riktigt, riktigt bra idé om man är sjuk. Särskilt om man redan börjar känna av ölen som druckits både innan och under själva måltiden. Jag blev i slutändan lite dräggig, men jag tror (och hoppas) inte att jag sa något dumt.

Flickan satt mest brevid och såg obekväm ut när jag berättade om hur vi träffades, en inte helt barnvänlig historia. Hennes syster med respektive fann dock berättelsen mycket underhållande.

Partial win.

Inga kommentarer: