torsdag 8 oktober 2009

Capscapscapscaps

Igår kväll capsade vi på Akademien. Jag är inte speciellt duktig på caps. Man skulle kunna säga att det är en av mina svagheter. Jag hade inte sovit något natten innan och allt jag åt under hela dagen var en portion makaroner och ett par chorizo.

Kort sagt var capsen en mindre katastrof för mig personligen. Jag satte mig i en ring med flickvännen och hennes tillhörande kompisar, bara tjejer allihop. Sen blev jag ägd. Och full.

När capsen stängde lyckades jag emellertid ta mitt förnuft till fånga, promillen till trots. Jag beslutade mig för att gå hem och sova istället för att festa, eftersom jag hade gruppredovisning i morse. Sagt och gjort, jag gick hem och däckade direkt, klockan var 20:45 sist jag tittade på den. Om det var för att jag var full, trött, hungrig eller något kombination vet jag inte, men det har sällan varit så skönt att klättra i den där loftsängen.

Jag vaknade ganska tidigt, vid fyra på morgonen, lite bakfull, men ändå helt nykter. Bredvid mig i sängen låg min laptop som var påslagen. En snabb genomtitt av Firefoxs historik visade att jag i mitt rus inte postat struntprat på bara ett forum, utan två. Jag raderade kvickt posterna och kollade in vår IRC-kanal. Där hade jag också skrivit en massa skit om hur jag inte var full, strax innan jag förmodligen däckade. Hur det hela gick till, hur jag lyckades få upp datorn i sängen och varför ingen blev arg är fortfarande en gåta.

Fast det är klart, det var väl kul på capsen ändå.

2 kommentarer:

Richard sa...

Haha :P Capsning är alltid kul.

Christian sa...

IRC är sååå 90's. Trodde ärligt talat inte att det fanns sådär i dagligt tal. :D Låter som en helkväll, dock.

Tänkte på dig direkt när jag såg leksakerna på denna sida, och det PedSex-namnet du ville har från början. Oavsett vad är det sjukt roligt. http://www.adrada.es/infantil/construcciones.html Scrolla ner bara en liten bit. Du missar det inte.