måndag 14 april 2008

Snow

Okej, min dag har varit rätt jävla kass. Det hela började redan på morgonen, då min HLK-lärare skulle titta på mina två lektioner. Hon och min handledare satt längst bak i klassrummet och blängde argt medan jag försökte ha lektion med en inte allt för samarbetsvillig klass.

Efter lektionerna (två, för att vara exakt) hade vi tre möte, varvid min HLK-lärare negativt kritiserade i princip allt jag hade gjort, men hon poängterade mest avsaknanden av klara mål under mina lektioner, min "oklara planering" samt mitt "oinbjudande kroppspråk". Din mamma. Hon sa däremot att jag är duktig på att prata engelska. Goddag yxskaft.

Skoldagen avslutades med en lektion med den notoriskt stökiga klassen, och jag spenderade hela lektionen med att försöka få en elev att i varje fall hålla käften och sitta still om denne nu inte skulle göra något. Det gick inget vidare.

En kort, rätt kul konversation höll jag dock med ett par elever:
Tjej, ca. 15: "Hej hej..."
Jag: "Goddag" (går förbi)
Kille, ca. 15: (med brusten målbrottsröst): "HON SOM SA HEJ TYCKER DU ÄR SNYGG!"
Jag: "All right... Du tror inte hon är lite ung?" (håller mig för skratt samtidigt som jag öppnar dörren till arbetsrummet)

Efter att jag hoppat av vid HLK och förberett morgondagens lektioner drog jag till Anton, åt god mat och kollade på Little Britain. Fucking sweet. När jag sen kom hem till korridoren ca. 22:00 märkte jag att någon hade lånat min sojaflaska, och inte skruvat på korken ordentligt. Soja hade läckt ut i kylen, och ned för dörren till frysen, ner på golvet. Det tog i varje fall 20 minuter att städa upp, och det luktade varm soja i hela köket. Strax innan jag var klar lyckades jag tappa ner båda iPodhörlurarna i vattenskålen jag hade. Tack för den. Det ska bli kul att se om dom funkar i morgon. En av tjejerna i korridoren kommenterade om min uppenbara städvilja, och hur den skulle komma till bra användning i just den här korridoren.

Nu har jag dock äntligen fått igång uppkopplingen här hemma.

Hon har inte hört av sig sen i lördags. Fucking flail.

tl;dr - Mitt liv är en hora, och jag har inga pengar.

Inga kommentarer: