torsdag 24 april 2008

Beck: Juicemannen

Okej, så jag har inte skrivit något på ett tag. Stäm mig.

I tisdags, när jag kom hem och kände mig jättetörstig, var jag nära att dricka upp juicen jag hade i kylen, men jag beslutade med mer viljekraft än aldrig förr att det vore bättre att spara den till frukost onsdag morgon. Sagt och gjort.

Döm om min förvåning när jag vaknade igår och någon snott hela mitt juicepaket, samt druckit upp hälften av min mjölk. Jag vet att jag hycklar nu, eftersom jag snor en del musik och skit från nätet, men det är en helt annan sak att stjäla mat från någon man känner och dessutom bor ihop med.

Jag komponerade ett litet brev innan, som innehåller ett par lögner, och jag funderar starkt på att sätta upp detta på kylskåpet;

Dear roomies,

I just wanted to let the person who drank my juice and milk know that I've been drinking straight from the carton to avoid creating dirty dishes. I also wanted to let you know that I have a rather severe case of mouth herpes, and I take medicine for this daily. You might want to get tested. You might also want to avoid kissing anyone until doing so.

Signed,
Robin

Att sprida ut falska rykten om att man själv har munherpes är å andra sidan kanske inte så smart, men det vore riktigt, riktigt kul att så fantastiskt äga den personen som står till skuld för det här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lol Robin du vet väll att mun herpes bara smitar om du har kontakt mun mot mun att dricka ur samma glas smittar inte

Pedagogen sa...

Ja, men frågan är om personen i fråga vet det :3