torsdag 10 april 2008

Min dag, i korthet

Det hela började med att jag missade 07:09-bussen och fick ta den som gick 07:19 istället. Det innebar att jag hade två minuter på mig att tag mig från Jönköpingsvägen till Alfred Dalinskolan, vilket inte är fysiskt möjligt om man har en livsstil som min. Jag kom istället två minuter för sent till dagens första lektion.

På eftermiddagen hade jag svenska med den notoriskt okoncentrerade klassen. Tre killar som satt längst bak spenderade 20 minuter med att prata om huruvida "pumpen" eller "aväpän" laddade om fortast i CSS. Samtliga läste inte en enda sida i sina respektive böcker.

På eftermiddagen skulle jag prata med Vätterhemfolket, men dom var inte där nu heller. Jag måste ringa dom i morgon på lunchen istället. Sen åkte jag på möte med SPJ, med ambitionen att försöka ha ett kort möte, för att därefter möta upp med någon (ting!). Så blev det inte, då mötet tog mer än tre och en halv timmar. Jag fick åka hem till mig istället.

Jag har en lektion att planera tills i morgon, och jag vet inte var jag ska börja.

tl;dr - Mitt liv är en stressad hora, och jag har varken pengar eller valium.

3 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen till klubben, själv vaknade jag 06.05 och insåg att jag skulle vara på förskolan tio minuter senare. Det dröjde dock tjugofem minuter innan jag verkligen var där.. (observera att jag bor typ två minuter från förskolan..) men jag skyller på min dåliga dygnsrytm, eller nåt..

VERONICAS KÖK sa...

Sluta gnäll :)

/Frau ordförande

VERONICAS KÖK sa...

(förresten, inser ni att vi försov oss alla tre idag?! det måste bero på nått?!)