torsdag 26 juli 2007

Twice, god damn it

Ett inlägg till, för jag har varit så jävla lat på sistone. Hur som så hittade jag den här skiten på YouTube på offtopic-bordet på ett irrelevant forum. Det är en kreationist - alltås en person som av en eller annan anledning väljer att tro på Bibelns skapelseteori - som argumenterar för att jorden är blott 6000 år gammal.

Oh really?

Mitt favoritargument är när han tar upp Abrahams släktled som bevis för detta. Han har med andra ord räknat ut (genom åldern på personerna i fråga) att det gick 4000 år mellan Adam och Jesus. Alltså Abraham - Isac - Jacob osv osv osv. hela vägen fram till Jesus blir alltså 4000 år, och därmed 6000 år idag.

Så, för att det argumentet ska hålla måste man redan tro på Adam och Eva som föräldrarna till alla människor.

Tack USA, för kreationisterna. Dom är så jävla roliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det bästa var ju i slutet. "Jo, stjärnorna kan visst vara 6000 år gamla och det finns två vetenskapliga bevis för detta, nämligen att 1. Gud har ökat ljusets hastighet eller 2. Vi är i mitten och ALLA stjärnor åker ifrån oss jättesnabbt!"

Herre Gud säger jag bara...

Bjarne Christensen sa...

Jag tittar nu :)