torsdag 5 juli 2007

Jag har en ny fiende

Min nya ärkefiende i livet är en random bloggare som i allmänhet lämnar kommentarer och länkar till sin blogg i Alex Schulmans "Att vara Alex Schulman" på Aftonbladets bloggsida. Jag tänker inte nämna hans namn, så jag kallar honom J (han heter inte något på J, en kaka till den som listar ut varför jag valde den bokstaven).

På Alex Schulmans blogg så sprider han sin dynga genom att i allmänhet kalla folk för kassa, dumma i huvudet och märker ord på Schulmans blogginlägg - något som jag själv inte ens gör - trots min sjukliga stavningsfascism.

Jag bet tillbaka för ett tag sen och kallade honom tråkig, han kallade mig kass och länkade till sin blogg, jag kallade honom pretentiös osv. osv. osv.

J är en böld i Internets anus som måste bort fort som ögat, för den gör tydligen ont att ha där. I sin egen blogg berättar han om sitt liv i långa, tråkiga omskrivningar där han förutom att han försöker framhäva sitt intellekt, dissar kändisar såväl som Ronnie Sandahl (något han bevisligen snott från Schulman), Patrik Isaksson och Ernst Kirchsteiger.

Han är med andra ord alldeles för lik mig själv, jag blir formligen rasande varje gång jag ser nollan posta en länk till sin tråkiga, äckliga blogg på Schulmans blogg, och jag vill bara kasta dynga och spy galla över människan och allt han ordbajsar ur sig i sin blogg.

Men det gör jag inte. Däremot skriver han både för- och efternamn samt bostadsort i sin blogg - vilket gör att jag nu väljer mellan att antingen ringa folkbokföringen och skaffa hans personnummer, därefter en lokal pizzeria under dolt nummer och beställa typ 25 pizzor i hans namn, eller så beställer jag helt enkelt 30 st PS3:or hem till honom från Webhallen - det vore kul om han fick ett paket-AVI på 176550:-.

Jag har dock nyligen lämnat ett halvspydigt inlägg på hans blogg. Om han nappar och börjar förolämpa mig igen kan han räkna med lite vedergällning.

2 kommentarer:

Richard sa...

You go, girl!

Anonym sa...

"Rätt upp i rökan..."