fredag 13 juli 2007

El rippo

Jag kopierar än en gång min bloggidols tidigare bravader (Alex Schulman för den som ev. har missat) - och jag tänker därför publicera resultatet av mitt IQ-test som jag gjorde alldeles nyss på Illustrerad Vetenskaps hemsida.



















Ni ser, 126 i IQ (en hel poäng bättre än Schulman själv) - och därmed bland de 5% smartaste bland befolkningen, allt enligt den dynga som IllVet spyr ur sig om mitt test i den texten som följer resultatet. Dom har med andra ord - på ungefär 10 minuter och med hjälp av ca. 50 enkla uppgifter lyckats bestämma min IQ. Låter rimligt, eller hur?

Men om man läser kommentarerna på Schulmans blogg i det inlägget där han publicerade sitt resultat så verkar det som om alla har någonstans mellan 120-155. Mindre rimligt, eller hur?

Så, kära läsare - om ni nu finns kvar efter min dåliga aktivitet - ljuger ni bara eller är ni så jävla smarta? Är svenska folket smartare än 95% av svenska folket?

Inga kommentarer: