söndag 31 maj 2009

Sittning, båtresa och Liseberg!

Hela veckan har varit helt sinnessjuk. Måndag, tisdag och onsdag präglades av förberedelser och övning inför sittningen och sittningen själv. Jag hade inga problem med att memorisera mina repliker alls, men om det beror på att jag är ett geni eller att jag bara hade en replik och sen dog (eller båda) tänker jag låta vara osagt.

Sittningen gick jättebra, allting klaffade, vi drog inte över på tiden och folk skötte sig i allmänhet bra. Efter sittningen gick det smidigt att städa upp, och därefter efterfestade vi på Kåren. Efter en sisådär sju timmars sömn var det dags att bege sig mot Studenternas Hus och bussen som skulle ta oss till Stockholm, där vi skulle åka på kryssning under torsdagen och stora delar av fredagen.

Många minnesvärda händelser inträffade under krysnningen, tyvärr minns man dock inte allt. Bland mina favoritcitat ingår:

Jag: "Anton är så snygg att när han föddes fick läkaren stånd..."
Anton: "Japp... True story."
Tiina: "Va?! Seriöst?!"

"Jag har varit bakfull sedan insparken 05."
- Dansken

"Vad är bättre än en baguette i motvind?"
- Bundy

"Nej! Martin Timell tycker inte om när man tar kort på honom, så gör inte det!"
- Maja, efter att jag och David spexat bakom och tagit kort på Martin Timell som satt packad i en trappa och pratade med henne och Yosef. Precis som om Martin Timell inte är en autonom person som kan säga ifrån själv. Han böjer dock ner huvudet på ett retsamt sätt i ett av korten. Jävla stil...

Vi lyckades även bli filmade av Kanal 5s filmteam, så om vi har lite tur (eller otur) så kan man snart se undertecknad stå bland en massa andra studenter och sjunga "Till spritbolaget" i säsong 3 av "Färjan". Mysigt.

Efter mycket stoj kom vi dock hem, bakfulla som få, men glada likväl. Jag valde att inte dricka mer sprit under helgen och istället spendera tid med flickvännen istället. Det visade sig vara ett bra val, eftersom jag nog inte hade orkat spendera en hel dag med att springa runt på Liseberg annars. Det vore synd att missa det fina vädret och sådär.

Ord som i annars fick ny innebörd var "Big P" och "hon tycker att det är för långt att gå".

Inga kommentarer: