söndag 10 maj 2009

GTA-mentalitet

Efter att ha spelat ungefär halva Grand Theft Auto: Chinatown Wars till Nintendo DS kan jag inte göra annat än att le åt hur Rockstar Games bara pekar finger åt Jack Thompson med följe och spottar på deras retorik om hur spel är anledningen till att dagens ungdomar uppfattas som moraliskt korrupta av den äldre generationen. Den salta humorn, våldet och kriminaliteten som alla är den del av GTA sen tidigare finns kvar, vilket glädjer mig ännu mer.

Det lustigaste hittills är dock att jag fick visa leg för att köpa spelet i London. Där ser ni, Thompson & c:o, dom håller faktiskt på åldersgränserna ibland.

"If shooting a man with a shotgun and then stomping on his corpse is wrong, then I don't want to be right."
- Gabe, Penny Arcade

"Moral panic? The only moral question I have is whether or not to shoot the hooker after having sex with her, to get my money back!"
- Stuttering Craig, ScrewAttack.com

1 kommentar:

Christian sa...

Jag minns när jag i min ungdom gick över från GTA med fågelperspektiv till GTA i överaxelnperspektiv. Jag börjar skaka litet av upphetsning när jag tänker på det, som kan beskrivas som ett paradigmskifte i mitt val av spel och genrer.

Nä, nu installerar jag fan Vice City igen och kör igenom det. Äntligen har jag fått något vettigt att göra idag. Tack!

Slå på P3 om en timme, vetja! :)