torsdag 7 maj 2009

Dagens insikt...

...är att jag har en tidigare okänd gräns. Efter tolv öl på en och samma kväll blir jag efterbliven. Igår skulle vi gå på sittning, vilket ju alltid är kul. På förfesten petade jag i mig sex öl, och jag lyckades emellan sjungandet och skrikandet på sittningen få i mig tre till. Efter att sittningen (som var asbra, tack BlueCrew) var slut skulle jag och några andra Pedsexare mellanfesta på Waffis. Jag drack en kanna öl där, vilket knuffade mig över gränsen och in i retardland.

Plötsligt insåg jag att jag var hungrig och gick därifrån. Jag tror inte ens att jag sa hej då till någon, jag bara drog. Efter ett snabbt besök på McDonald's (där personalen skrattade ganska gott åt min uppsyn, med overall, pedsextröja, ögonlapp och en promille på ungefär 2,5) tog jag mig hem. Väl hemma bad jag alla mina grannar att dra åt helvete, innan jag låste in mig i mitt rum för att äta. Där upptäcker jag till min förskräckelse att istället för en Cheeseburgare har jag fått en fralla. I mitt onyktra tillstånd klarar jag inte av att hantera detta på ett rationellt sätt, utan går ut ur rummet och svär åt mina satans grannar som varit så elaka och bytt ut min Cheeseburgare mot en fralla. Burgaren fick jag tillbaka i utbyte mot frallan, och jag behövde inte ens använda våld.

Efter att maten var uppäten däckade jag som en klubbad oxe. Klockan var uppskatningsvis 21:45. Jag vaknade 05:30 och kunde inte somna om. Guld.

4 kommentarer:

Christian sa...

Vilken rolig kväll. Att somna innan tio innebär en av tre saker; att man har feber; att man är lite för full; att man är 11 år eller yngre. Den som finge gå i lågstadiet igen.

Pedagogen sa...

Kan det inte vara alla tre? :P

Christian sa...

Ljuva prepubertala influensafylla!

Paris sa...

haha var mkt lustigt när du bara försvann och det stod två fulla ölglas på bordet, alla undrade "var är Robin", nu fick vi ett svar på det=)!