fredag 24 augusti 2007

Rosa klänningar, bankomatkvitton och mer otur

Igår var det nattuppdrag på HLK och mitt lag - VIP satsade såklart stenhårt på att vinna. Några exempel på våra uppgifter:

* Visa upp ett bankomatkvitto utskrivet kl. 23:53 (något jag ordnat efter att ha skrämt två andra studenter så till den milda grad att dom skyndade sig att bli klara så att jag också kunde skriva ut ett kvitto).

* Framställa ett konstverk innehållandes bland annat: snusdosa, tre puckar, cykelhjul, person över 65 år, 2dl ärtsoppa, en snöboll osv. Detta lyckades vi också med efter mycket om och men (med lite fusk, som exempelvis tre vaniljpuckar - alltså glassen, en kamera med ett kort på någons farfar och en snöboll gjord av frysfrost).

Och så vidare, och så vidare, och så vidare. Övriga höjdpunkter var gladpackdansen - då Linus och Erika virade in sig i plastfolie och dansade bugg inför alla faddrar, samt även modevisningen då samtliga hade på sig mer eller mindre pinsamma utstyrslar - jag själv bar en rosa klänning som var ganska så jättemycket för liten, ett vitt förkläde med texten "VIP", solglasögon, strumpor, paraplydrink och en flagga.

Så... efter att ha skämtflörtat med en av domarna och sen gått av scenen kom någon fram och stack en lapp i handen på mig. På lappen stod följande (citat):
"VI HAR SETT DIG!
VI VILL HA DIG!
Håll utkik efter våra affischer för att få veta mer..."

Alltihop toppat med en snygg Pedsex Park-logga, och jag har alltså i samband med transuppvisningen blivit inbjuden till "innegänget" på HLK. Något som så uppenbart inte är min stil - eftersom jag aldrig tillhört och förmodligen aldrig kommer att tillhöra något som kan liknas vid ett "innegäng".

Hursom, när jag senare på kvällen skulle hem och gick till busshållplatsen märkte jag till min förvåning att det inte gick några bussar. De tre sista turerna går därför endast på helgfria fredagar. "Kan jag ringa en fadder?" Nej, det kunde jag inte, för jag har precis bytt mobil, och jag hade glömt telefonlistan hemma. Det fick bli taxi då. Jag tog en lapp från taxichauffören som körde hem mig i tisdags, men jag hade såklart glömt även den hemma. Så jag ringde 118 100 och därefter Taxi Jönköping som hämtade mig och körde hem mig till Råslätt för blott 165 kr.

Det var så värt det.

I vilket fall som helst så kom jag hem, och började packa upp mina saker. Jag upptäckte då att jag tappat Pedsexlappen, men ryckte på axlarna lite - det var ju ändå inte min stil. Men det tog inte fem minuter innan jag var påväg ner i hissen igen, utanför dörren - för jag hade lappen i samma ficka som mina nycklar - och nog låg den där. Med ett leende som stavade "triumf" över hela mitt ansikte plockade jag upp den lilla lappen och stoppade ner den i fickan. Jag har aldrig känt mig så smutsig i hela mitt liv.

Väl hemma igen så våldtäktsduschade jag ett par timmar innan jag gick och lade mig.

Thanks for ruining my credability, bastards...

tl;dr: Mitt liv är en hora, och jag har inga pengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inga bilder från ditt uppträdande? :P

Anonym sa...

Och vafan, TRF är väl så mycket "Tranemos innegäng" det kan bli =)