måndag 24 november 2008

"Döda den där jävla bögen!"

I lördags kväll fick Ahsan och Martin för sig att det vore en alldeles utomordentligt god idé att gå ut, trots att klockan var efter tolv och trots att allihop var nyktra. Dom tjatade tills jag gick med på att följa med, och Martin lovade att köpa en öl, eftersom det främsta skälet till att jag inte ville följa med var att jag hade 25:- kvar på kontot. Vi kunde med andra ord inte gå till något ställe som hade inträde.

Vi gick till Bongo, men kom inte in, för att Ahsan bara är 19. Vi gick till Velvet, "for the hell of it", men där hade dom 25-årsgräns. Vi hamnade slutligen på Ztyle, vilket var ett helt surrealistiskt ställe. Säkert 40% av folket där var rasister som invandrat från orter utanför Jönköping, stället var nästan tomt, trots att det var mitt i natten och det borde vara som fullast, och åldern hos gästerna varierade mellan jailbait och MILF.

Efter att vi beställt varsin öl satte vi oss vid ett bord och spenderade en timme med att tracka ner på andra gäster och skratta åt folk vi inte kände. Efter en stund skrek någon bakom oss något i stil med "Döda den där jävla bögen!" och pekade på Martin, varvid jag och Ahsan började tala med hög röst om dennes (mycket fiktiva) flickvän. "Oh yeah yeah, your girlfriend you know", och Martin svarande "Yeah yeah! With, like, boobs and vaginas all over the place!"

Utbölingarna gjorde inga fler aggressiva närmanden, så jag tror att lögnen fungerade.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det dags att uppdatera

Anonym sa...

du bloggar mer sällan nu!! Blogga mer!!

Anonym sa...

Mmm blogga mer. På båda bloggarna! ;)

Anonym sa...

TV6 kommentatorn menar du, men han älskar ju dej..... jo just det tänkte väl det konstig kille som flörtar med albin .... döda fanskapet.....