onsdag 10 december 2008

Jag är en dålig människa

Jag vet. Jag har inte bloggat på hur länge som helst, och jag har egentligen ingen ursäkt. De senaste två-tre veckorna har varit fulla av misslyckanden, klockrena citat och andra fyllehistorier som hade gjort sig väl här, men varje gång jag har försökt sätta mig ner och skriva så har det bara blivit stelt, träigt och tråkigt. Jag vet inte varför - kalla det skrivkramp.

Mitt senaste misslyckande, som jag tänker förbli onämnt, har gjort att jag nu har klassat mig själv som kroniskt singel, och jag orkar inte göra något åt det just nu. Jag är trött på att hoppa genom ringar, och jag skiter i det helt enkelt från och med nu.

En konversation, slutligen, angående ett av mina förra misslyckanden:

Ahsan: "D'you know what a femme fatale is?"
Jag: "Of course, a lethal woman..."
Ahsan: "Right. Like Mata Hari. You know, if you fucked her, your country is fucked..."
Jag: "Right... So?"
Ahsan: "What's the french word for 'man'?"
Jag: "Homme..."
Ahsan: "Okay, so you're the homme fatale. If someone fucks you, their relationship is fucked."
Jag: "..."

L'homme fatale out.

Inga kommentarer: