måndag 10 november 2008

Sömnlöshet

Jag har alltid varit något av en nattmänniska. Jag kan inte sova, så jag tänkte kort redogöra för min fredag, vilken innehöll den sedvanliga ångesten, fast av helt fel skäl.

Vi skulle bara gå på tacobuffén, dricka en öl eller så, och sen gå hem. På kåren mötte vi upp med Christoffer och hans fru, och efter att vi ätit oss mätta skulle dom gå till Bongo. Vi följde såklart med. Eftersom det därtill var Happy Hour i typ tre timmar på Bongo så var det inte svårt att dricka sig full.

Och än en gång gick jag bara rakt in i "fullt ös, medvetslös"-dimman, utan att ha planerat det eller ens sett om jag hade råd att dricka. Efter ett tag uppenbarar sig dock ett mycket större problem: två elever jag hade under min senaste VFU satt plötsligt vid bordet brevid vårat, och därefter följde två av de mest obekväma samtal jag haft i hela mitt liv. De slutade med att Amerikanen diskuterade "guy-code" och avslöjade mitt fatala snedsteg och uppenbara brott mot denna för ett par veckor sedan (epic fail-historien, i korthet), varvid jag mer eller mindre släpar honom därifrån.

Vi gick hem och spelade lite gitarr och jag sa skämtsamt efter en stund "Hey, it's only like eleven, wanna go to Waffi's?" Det ville Amerikanen definitivt, så jag resonerade att även om jag inte skulle dricka är det i varje fall det billigaste stället att göra det på. Väl inne på Waffi's konstaterade vi snabbt att det för det första inte fanns några lediga bord och för det andra inte en annan gäst född efter John Lennons död.

Det slutade med att vi delade bord med ett par andra svenskar som talade fruktansvärt bruten engelska men å andra sidan bjöd oss på mer öl när vår kanna var slut så det fick gå vägen. Jag hade trots allt fortfarande ångest över mötet med eleverna på Bongo.

Efter att Waffi's stängt drog vi oss hemåt, men stötte på en av Amerikanens polare utanför Harry's. Han försökte fixa in oss på Sliver, men vakterna menade att den ingången stängt, så vi fick gå till framsidan. Där möttes vi av starka nejrop följt av ett "släng ut dom", men Amerikanens polare bara drog oss förbi alla hockeyfarsor och vi fick till och med varsin stämpel innan vi snabbt gick genom Harry's och in på Sliver. Där inne fann jag mig själv klädd i Converse, Red Hot Chili Peppers-t-shirt och palestinasjal på ett ställe där alla andra hade kostym eller snygga klänningar. Därtill satt jag vid ett bord med flera ishinkar uppradade. Jävla ekonomer.

Amerikanen blev som vanligt fyllekåt, och ville absolut inte ragga på någon inne på Sliver, utan vi gick till Harry's för att ragga MILFs. Jag stod mest och kände mig obekväm på ett dansgolv som befolkades av människor allihop gamla nog att vara mina föräldrar. Amerikanen sprang runt som en skållad iller och försökte få napp, men förgäves. Slutligen fick han hångla lite med en kvinna som sade sig vara "Fourty-four years old" i garderoben, efter att han svarat det alldeles klockrena "No, no, you're fourty-four years young!"

Därefter träffade vi på en annan kille i våran korridor som plockat upp en DILF och Amerikanen frågade flera gånger högljutt om vi inte "cock-blockade" honom. Han ville inte ha något med oss att göra, vilket jag var nykter nog att märka, och jag drog snabbt bort Amerikanen i riktning mot McDonald's.

Efter lite fyllekäk däckade jag som en klubbad oxe. Så jävla ovärt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

så jag antar att du ska på föreläsningen om alkohol imorn?

Anonym sa...

hahahaha!