onsdag 10 september 2008

Trauma

Jag och Ahsan gick ut på balkongen för att röka för ett par timmar sen. Där ute satt redan en tjej som var på förfest i korridoren bredvid. Vi småpratade lite, och efter att jag hostat några gånger sa Ahsan, med ett helt lass ironi: "Oh, don't mind him, he's sick... Mentally..."

Tjejen tittade åt mitt håll och frågade om så var fallet. Jag spelade med, och förmodade att hon hade förstått ironin, och svarade att det stämde. Hon frågade igen, och när jag kastade en blick åt hennes håll kunde jag inte undgå att bli helt övermannad av det fullständigt nedlåtande hat hennes blick medlade. Trots att jag kände mig helt kastrerad lyckades jag stamma fram att det Ahsan sa bara var på skämt. Jag är inte säker på om hon trodde mig.

Jag kommer aldrig komma över när hon, med sin uppenbara, klingande stockholmsdialekt sa "Seriöst? Är du psykiskt sjuk?" Aldrig.

Inga kommentarer: