tisdag 2 september 2008

Allt var Antons fel

Jag vill inte ens prata om insparken. Jag tänker inte skriva något som har med den att göra. Alla som bryr sig var där. Jag vill bara tacka alla nollor och övriga faddrar för en kul vecka, och säga "good game" till alla lag som inte vann. Losers.

I fredags ramlade jag in på Facebook, av ingen särskild anledning. Ahsan var online och frågade snabbt om jag inte ville hänga med på pretto-after-work på 8 glas. Sure, 35:- för mat och öl är okej. Efter det köpte vi konjak och whiskey på systemet och fick för oss att gå ut, även om det var oplanerat. När vi satt på balkongen och drack sprit, rökte och diskuterade litteratur öppnades dörren brevid och det visade sig snabbt att korridoren där hade födelsedagsfest. Planen var att gå på Sambakväll på Karlssons.

Vi var med på deras förfest men dissade Karlssons, eftersom jag hade Converse på mig och förmodligen inte skulle komma in. Istället gick vi till Bishop's Arms och drack Guinness och sen till Waffis för att dricka shots. Vi tänkte gå vidare därifrån efter shotsen och en ölkanna eller så. När vi stod utanför och rökte kom ett gäng av mina nollor med tillhörande kompisar förbi. Dom hejade snabbt och gick sedan in, efter att fullständigt ha dissat mig och Ahsan för att vi ens tänkte på att gå till Waffis.

Veronica, smått berusad, med en kompis jag inte kände, sprang också förbi. Dom stannade och pratade Engelska med Ahsan, vilket han verkade ha lite roligt åt. Sen deklarerade dom att dom självfallet aldrig skulle gå till ett ställe som Waffis, och gick vidare till Karlssons (förmodligen). Vi skämdes och gick tillbaka in. Jag skyllde hela tiden på att Ahsan bara är 19, och därmed inte kommer in någonstans.

En shotbricka var och en ölkanna senare märkte vi att klockan blivit nästan ett, och beslutade oss för att dra hem istället för att leta efter något ställe vi kunde komma in på, och
stannade till på McDonald's för lite fyllemat. Klass. Där inne förvandlades Ahsan till ett svin, och när en tjej gick före oss i kön för att möta upp med sin kompis spenderade han de följade fem minutrarna med att bara snacka skit om henne indirekt. När dom fick sin mat ropade han "Hey, that's my burger!" efter henne, och fick ett nonchalant långfinger till svars. Vi skrattade mest. Efter att Ahsan sen försökt lura till sig några tjejer i övre tonåren på efterfest, och grundligt misslyckats, tog vi vår "mat" och gick hem.

Jag däckade efter att ha ätit upp, och blev inte bakfull alls tack vare det.

TL;DR - Ahsans liv är en hora, och han har inga pengar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hur kan allt vara mitt fel?

Anonym sa...

och jag gillar din blogg, men var inte på insparken?

Anonym sa...

du är bra på att skriva..o rolig tack för att du förgyller mitt liv med din blogg

Anonym sa...

Jag har läst igenom inlägget ca 3 grr...funderat på hur, var och när detta möte inträffade men fortfarande inte kommit fram till någonting. Det var nog bra att jag var nykter i onsdags

Anonym sa...

Allt är alltid antons fel /paris