söndag 29 juni 2008

Caps

Jag och min käre bror höll i en liten sammankomst igår kväll. Vi tänkte capsa, och efter att ha köpt plastmuggar på Ica och tiggt kapsyler på pizzerian drog vi igång. Som vanligt var jag kass, men eftersom bara Basse och Micke hade capsat innan så var jag i varje fall inte sämst. Jag drack nog mest dock, eftersom Basse capsade mest på mig.

Folk blev jättefulla, och vi drog oss ner på Simpes rum för att lyssna på musik och ta det lugnt istället. En stund senare drog några hem, så jag, Basse och Tob satte oss i vardagsrummet istället, så att Simpe kunde sova av sig ruset och köra bil idag.

Efter en lång och jätteinvecklad diskussion om personlig utveckling satte sig Tob i gungstolen som står i vardagsrummet. Den har tillhört min farfar, och innehar därmed stort affektionsvärde, speciellt för min far. Det sket Tob i bevisligen, och hade snart sönder ryggen på stolen genom att gunga över. Vi limmade stolen i morse, men det syns lite ändå. Far blev rätt sur.

Frånsett det, och att det var så jobbigt att städa i morse så var det en trevlig kväll.

3 kommentarer:

Basse sa...

Det avr kul att vara där :)

Anonym sa...

Ska du inte lägga till att Basse smet på morgonen :p

Anonym sa...

Pah! Tror ni inte jag hellre skulle städa, än att sitta i en bil, bakfull till Göteborg, där vi hade en stor släktträff?