lördag 14 juni 2008

Rant

I dag hade jag tänkt klaga lite. Gnälla lite. På en annan gnällig person. Jag skjuter mig själv i foten - som vanligt - men jag tänker frånse från det nu.

Vana läsare av tidnigen Metro vet förmodligen vem Johan Staël von Holstein är. Han är VD för något företag och därtill krönikör i just Metro. Han skriver (läs: ordbajsar) om lite allt möjligt, men främst är det politik, ekonomi och hans eget ego som är föremål för debatt.

Nu är det inget fel på att tro på sig själv, men när man påstår sig kunna konkurrera med både Facebook och Google så vill det till att man också har lite krut att skujuta med. Detta har inte von Holstein. Han har sitt eget ego och sin skinnrock, och det är allt.

Som en antireaktion mot von Holsteins krönikor startade en vardagshjälte gruppen "Jag torkar stjärten med Johan Staël von Holsteins krönikor" på Facebook. Den har lite över tusen medlemmar, men von Holstein kan absolut inte tolerera att någon i vårt avlånga land inte gillar honom och hans åsikter, utan tillägnade en krönika åt att klaga på Facebookgruppen och förklara vilken god människa han är .

D-o-u-c-h-e.

Så, Johan Staël von Holstein, när du nu läser detta, efter att ha googlat dig själv i morgon bitti, jag vill bara att du ska veta att jag inte ogillar dig för dina politiska ställningstaganden eller för ditt arbete. Jag ogillar dig för att du för det första är så självgod att det smakar illa i munnen när man läser det helgerån du kallar krönika, och för att du är så satans dålig på att skriva men ändå får utrymme i Sveriges största morgontidning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är så intressant att läsa. Uppmanar dig nu att skriva nåt om FRA-lagen

Anonym sa...

Sätter femti spänn på att det är han som skriver bloggen som postat ovanstående kommentar...

Pedagogen sa...

Sätter hundra spänn på att jag inte är så självgod att jag kommenterar min egen blogg.

Eller rättare sagt så är jag såpass självgod att jag inte behöver kommentera min egen blogg.

Jag tackar dock ovanstående anonym läsare för förslaget om FRA-lagen, det blir definitivt ett inlägg om den också.

Anonym sa...

Sätter tvåhunndra spänn på att det här är kommentar #4 på detta blogginlägg

Anonym sa...

robin nu tycker jag att du har dålig uppdatering av bloggen.. du skulle ju skriva om din faceplant å efterfesten hos anton..