söndag 18 november 2007

WTF-moment of the week

Jag var på väg till Willys alldeles nyss för att köpa mjölk. Utanför kåk 92 satt ett gäng utbytesstudenter (visade det sig) som ropade något åt mig när jag gick förbi. Jag stannade upp och tog ut iPod-lurarna ur öronen, och följande konversation tog vid. Det ska sägas att jag i varje fall inte minns att jag har träffat personerna i fråga innan.

Tjej 1: We missed you!
Jag: Come again?
Tjej 2: Yeah, you know... We met you... There, you know?
Jag: Are you sure you're not mistaken?
Tjej 1: Definately! How are you? (ställer sig upp och går ett par steg mot mig)
Jag: Well... Great.
Tjej 1: Good, why don't you sit with us for a while?
Jag: Well actually, I'm in a bit of a hurry.
Tjej 1: To where?
Jag: The store.
Tjej 1: What store?
Tjej 2: Willys of course.
Tjej 1: Right. (vänder sig mot mig igen) Well, take care.
Jag: Right, you too. (vänder mig för att gå)
Tjej 3: I like the blondies!
Jag: ...

Än en gång, jag har ingen aning om vilka det var.

Inga kommentarer: