onsdag 28 november 2007

Idrott

I fredags hade vi idrott (just det, lärarkandidater har tydligen en lektion idrott under första terminen). Det handlade mest om att testa koordinationsövningar, marchera och liknande.

Gabriel blev helt till sig, och självfallet så kom den obligatoriska "och så marcherar vi med en armslängd emellan" från idrottslärarinnan, följt av en fullgod Hitlerhälsning. Det blev extra effektfullt när hon marcherade i takt till pampig musik.

Eftersom lektionen var ungefär tre timmar lång hade vi en paus mitt i på 30 minuter, och under den pausen kom A fram till mig och undrade om vi inte ville spela innebandy med dem istället för att fjanta runt med en basketboll. "Visst", svarade jag, och jag, Gabriel, Christoffer och en snubbe till föreslog skrattande om de inte ville spela "killarna mot tjejerna". De svarade att det visst skulle passa fint, och vi satte igång.

Vi förlorade med 5-4.

På kvällen stack vi till Harrys och där spelade dem Men at Work - Land Down Under (som jag skrivit tidigare). Jag nämnde dok inte att vi alla blev lite fulla och att alla (dvs. jag själv, Anton och Antons fadder - Jonas) var nära på att bli uppraggade av en 45+:are.

tl;dr - Öl är så mycket mer än bara en frukostdryck

Inga kommentarer: