måndag 24 mars 2008

Trevlig resa!

Jag skulle åka hem till Jönköping idag. Det var mycket lättare sagt än gjort. För det första så var det väntetid i Hestra på en halvtimme eller så, men jag övertalade min far att köra mig till Hestra för att kringgå detta. Vi hann precis.

Det tog en god stund att åka mellan Hestra och Jönköping, och när vi äntligen var framme gick nästa buss till Råslätt efter endast 20 minuter. Joy! Att stå nere på Juneporten med en hel hög grejor med sig är precis hur jag vill spendera min kväll.

Ungefär en miljon ungdomsrebeller hann gå förbi och skrika åt varandra innan bussen äntligen kom. Då märkte jag att jag hade tappat mitt busskort, förmodligen i lördags, då Bjarne hittade min gitarrstämmare på golvet också (den låg i samma ficka). Jag är dock inte en sån som tjuvåker, så jag fick betala snällt istället.

Efter nästan exakt halva vägen kände jag hur bussen började sakta in. Den fullkomligen sniglade fram genom en rondell och stannade därefter i en uppförsbacke. Busschauffören var snäll nog att tala om för alla passagerare att bussen fått en klassisk soppatorsk. Det tog i varje fall en kvart att få dit en ersättningsbuss.

Jag överlevde dock hela vägen hem, och även promenaden i snöyran. Slutet gott...

tl;dr - Mitt liv är en hora och jag har inga pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha.. du är ju kass