fredag 14 mars 2008

Christofer, caps och misslyckanden

I onsdags var det Caps Championship på Akademien. Jag och Christofer deltog som "Team Pedagogerna" (vi ville egentligen heta tretton-trettiosju, men vi hann inte anmäla det innan pairings skrevs ut).

I första rundan kastade Christofer fler kapsyler i mittenglaset och i mitt glas än i någon annans. Detta ger en hel del minuspoäng, och trots att jag tog en handfull poäng så fort jag fått i mig två öl så slutade vi på -11, och därmed sämst av alla lag, med en minuspoäng till godo.

Andra rundan började bra, det var ett lag (de som låg på -10) som var klart svagare än oss, och därför tog jag massor med poäng de första minutrarna. Sen svalde Christofer en kapsyl, och då blev vi diskade. Just det, båda två. Jag hade kunnat hålla ställningarna själv, full som jag var, men icke.

Christofer gick och spydde, och han hoppas att han fick med kapsylen upp, men det är det ingen som vet än. Det kommer nog göra ont att gå på toaletten annars.

tl;dr - Christofer är ännu sämre än mig på caps, och jag har inga pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Christofer är dock lite bättre än robbin på caps han träffade det glaset han siktade på fler gånger än Robin dock insåg han att vi inte hade en skans att vinna i första omgången då vi hamnade i den svåraste cirkeln och i och med det kom han på taktiken att om man siktar i mittenglaset får alla dricka och Christofer spelar lika bra nyckter som onyckter