söndag 17 februari 2008

Ur berusad synvinkel - Hjärtslaget

Jag orkar inte redogöra för precis allt, det här är endast en summering, och den kan innehålla fel pga. berusningen.

Fredag: Efter att ha packat färdigt och ringt ett par snabba samtal åkte jag till Systemet för att handla öl. Anton och Linus var närvarande som bärhjälp, vilket innebär att jag faktiskt lyckades ta med mig all öl först hem till Anton och sen tillbaka till HLK. Under promenaden mellan Östra och HLK måste jag dock lägga ner ett par (läs: 8) öl i väskan, för jag orkade inte bära hela flaket med resten av packningen annars. Det skulle visa sig vara ett misstag. Efter mitt livs luddigaste bussresa med en massa öldrickande anlände vi vid Högskolan i Halmstad där vi inkvarterade oss i sovsalen och därefter förfestade. Kårkvällen var bra endast för att jag var så full. Kåren i Halmstad är stor, och lokalerna är snygga och känns fräscha, men det var i princip inget folk där. Vid halv fyra föll jag som en klubbad oxe till golvet på sovsalen (dock ovanpå liggunderlaget), iförd alla mina kläder inklusive overall och mössa.

Lördag: Dagen började redan vid nio på morgonen, alltså ett par timmar tidigare än vad jag brukar gå upp när jag är bakfull. Mitt hår var en enda röra, vilket tvingade mig att ha mössan på mig resten av helgen. Som grädde på moset hade en av mina öl i väskan gått sönder och läckt öl över min handduk och en av mina tröjor.

Vi gick och åt frukost, och började dricka vid elvasnåret. Det var riktigt tungt att dricka på bakfyllan, så vi gick till Systemet i Halmstad (vilket låg jättelångt bort) för att köpa cider som alternativ till ölen.

Cidern gick dock inte lättare att dricka, vid tre på eftermiddagen hade jag fått i mig fyra cider/öl. Under eftermiddagen var det tävlingar, där sLAXmålet utmärkte sig starkt. Det gick ut på att två deltagare skulle sitta på en stock mitt emot varandra och slå ner varandra med fiskliknande kuddar. Under finalen bar de emellertid in riktiga laxar. I början höll båda kombatanterna sin respektive fisk i gälarna, men efter att båda huvudena hade lossnat från resten av fiskarna började de med mer uppfinningsrika sätt att försöka slå varandra. Finalen slutade dråpligt efter att en av finalisterna av misstag ramlat av när han försökte slå sin motståndare. Trots rop efter omtag skedde inget så.

Under förfesten till sittningen senare på kvällen sålde Anton mig till pedagogernas sexmästeri i Göteborg (jag tror de hette något så uppfinningsrikt som "Pedagogsex"), till det facila priset av 40:-. Jag fick under kvällen göra roliga sysslor som "massera mig", "spring och göm den här overallen" och "strippa".

Sittningen var ganska dålig, de flesta spexen var tråkiga (med undantag av näsflöjtsorkestern som bestod av Jönköpingska Pedsexare), den kvinnliga toastmastern såg helt deppig ut hela tiden och skrek för högt i mikrofonen.

Vid elvatiden på kvällen började livebandet State of Drama spela. Dom spelade covers, men särskilt vokalisten var duktig på vad han höll på med och hade bra kontakt med publiken. Jag höll på att dö av värmeslag, eftersom jag stog längst fram (fortfarande iförd hoodtröja och mössa) och sjöng med i alla låtar jag kunde och inte kunde. Vokalisten höll fram mikrofonen till folk i publiken, inklusive undertecknad ett par gånger, och det rådde överlag en riktigt bra stämning.

Efter State of Drama gått av (de hade i varje fall mer vett än motherfucking Melody Club och spelade ett extranummer) festade vi ett tag till fram till tvåtiden. Den sista timmen satt jag mest hos en av tjejerna som köpte mig under förfesten och hängde.

Vid två gick vi på efterfest i sovsalen igen, som vid det här laget började bli riktigt äcklig. Under efterfesten bröt jag för en kort stund mot regeln jag var såld under. "Han gör allt utom att pussas på mun". Kring fyra släpade jag mig tillbaka, ordentligt berusad, och däckade i sovsalen.

Söndag: Idag vaknade vi än en gång vid nio, åt frukost och städade sedan i sovsalen. Sen åkte vi bakfyllebuss hem.

Vad det gäller sovsalarna så hade vårt lag Vilse i Sherwoodskogen blivit placerade i en mindre sovsal längre från kåren än den stora. Vi låg packade som sillar i vår sovsal, medan det var riktigt glest mellan folket i den stora. Bara kanterna av hela ytan användes. När vi frågade om vi sonika kunde byta sovsal fick vi svaret att det absolut inte gick för sig, ty brandföreskrifterna förbjöd att det skulle vistas fler personer i den salen. Några brandföreskrifter fanns uppenbarligen inte in våran trånga källarlokal till sovsal.

Slutligen lite reklam. State of Drama har precis släppt sin singel All of my Life (som delades ut på konserten), och den går att lyssna på på deras hemsida; www.stateofdrama.com Check it out.

tl;dr - Du är snygg när jag är full.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. nu börjar jag iaf nyktra till.. ;D synd för dig.. hahhah

Anonym sa...

Du har väl inte missat att bröderna Schulman har börjat blogga?
http://www.vf.se/DDWebb/templates/Blog/Blog.aspx?id=8314