tisdag 26 februari 2008

Dräggfylla på bussen

Jag vet att jag i och med det här inlägget helt uppenbart skjuter mig själv i foten. Å andra sidan är det min satans blogg, så jag skiter i det.

Jag satt på 22:20-bussen hem, efter att ha först haft eXpen, arbetat med mina SPJ-uppgifter, haft möte och sen avslutat med att mobba Anton lite. Bussen var - till min förvåning - nästan full, jag satte mig vid den bakre ingången, på en av de platser som normalt är reserverade för barnvagnar. På en av platserna rakt över satt en tjej, kanske två år yngre än mig.

Efter ett par hållplatser hoppade två dräggfulla snickare på (de bar snickarbyxor i varje fall, ganska skitiga sådana också). En av dom satte sig brevid tjejen och den andra i stätet framför mitt säte, brevid någon olycklig dam.

Fyllot brevid tjejen sluddrade något åt sin polare, och polaren räckte över en fulöl i flaska, samt öppnade den snabbt. Fyllot brevid tjejen lyckades dock inte ta mer än två klunkar öl innan han tappade flaskan på golvet, så att hela innehållet rann ut.

Resultatet blev blöta skor och en väldigt stark öldoft i bussen.

En kille som satt på det andra "barnvagnssätet" suckade lite innan han tog upp flaskan och slängde den i papperskorgen. Då tittade jag åt tjejens håll igen - fyllot var upptagen med att leta på golvet efter sin flaska - och våra blickar möttes i ett gemensamt hat mot de två dräggen.

Aldrig har det känts så okej att hata en annan människa som i just det ögonblicket. När jag inte var helt ensam i min vrede.

Inga kommentarer: